Swift-Cut maskiner kräver de allra bästa förbrukningsvarorna.  Hypertherm är ett multinationellt företag på toppen av sitt spel.  Det var en no-brainer att gå samman.

Med ett så stort utbud av Hypertherm facklor att välja mellan, vi är övertygade om att våra kunder kan välja rätt paket för sina branschkrav.

Det är absolut nödvändigt för oss att alla våra kunder inser den fulla potentialen i sina maskiner, så vi designade våra maskiner med DTHC (Digital brännare Height Control) för att maximera förbrukningsvarornas livslängd.  Torr luft är också en mycket viktig faktor för att maximera livslängden för förbrukningsvarorna; rekommenderar vi att du ser till att maskinen hålls i torr miljö.

Har en unik elektrod ände av livs detektering som skyddar brännare och arbetsstycket från skador genom att automatiskt stoppa strömmen när elektroden är överutnyttjad.  Bara ett av de sätt som tvärt håller driftskostnaderna nere.